Project FAVO Reclame

Dashboarding bij FAVO Reclame

FAVO Reclame is een bedrijf in de signmaking. Een competitieve branche waarbij een goede grip op de kosten een vereiste is. Om beter inzicht te krijgen in de kosten en marges heeft Vimak verschillende dashboards gemaakt voor FAVO Reclame. Hiervoor hebben we data van twee systemen gebruikt en dit samengebracht in één overzicht. Een KPI-overzicht waaruit in één oogopslag duidelijk wordt hoe FAVO Reclame ervoor staat. Daarnaast zijn er verschillende achterliggende dashboards ontwikkeld om meer duidelijkheid en toelichting te geven bij elke KPI. Denk bijvoorbeeld aan verkopen per klant, verkopen per regio of het aantal gewerkte uren. Tot slot hebben we een training verzorgd waarin we hebben doorgenomen hoe om te gaan met het dashboard.

Al met al bruikbare nieuwe inzichten en een prettige samenwerking met een mooi resultaat.

Aanpak

triangle 05
Quickscan
Fase 0
Tijdens de quickscan zijn we in gesprek gegaan om de gewenste KPI’s vast te stellen.
triangle 05
Informatie behoeftes vastellen
Fase 1
Vervolgens is bekeken hoe deze KPI’s het best visueel kunnen worden gepresenteerd. Daarbij is ook onderzocht of, en op welke manier, de benodigde data uit de verschillende databronnen kan worden gehaald.
triangle 05
Datawarehouse en data ontsluiten
Fase 2
Er is een koppeling gelegd met de relevante databronnen en de vastgestelde KPI’s zijn in kaart gebracht via een interactieve rapportage. Nadat de eerste versie was opgeleverd, is deze besproken met de organisatie. De ontvangen feedback is verwerkt in een verbeterde versie van het dashboard.
triangle 05
Support & ontwikkeling
Fase 3
Sinds de oplevering ondersteunen we de organisatie bij het verder ontwikkelen van de rapportages. Zo zorgen we ervoor dat de inzichten actueel blijven en dat de organisatie continu kan blijven sturen op basis van actuele en relevante data.

Resultaten

Vimak ontwikkelde een overzichtelijk KPI-dashboard voor FAVO Reclame, gebaseerd op data uit twee systemen. Dit biedt direct inzicht in kosten, marges en prestaties. Dankzij de dashboards en training beschikt FAVO nu over waardevolle stuurinformatie en concrete verbeterkansen.

Tevreden met positieve reacties

“Wij van FAVO Reclame zijn trots dat we de eerste klant mogen zijn van dit geniale team jonge ondernemers. Een paar maanden geleden hebben ze koppelingen gemaakt met ons boekhoudprogramma en ons calculatieprogramma. Wat een mooie inzichten zijn hier uitgekomen: Wie zijn onze beste klanten? Hoe kunnen we ons urenverbruik efficiënter maken? En wat is goede en slechte omzet? Nu deze data meetbaar is kunnen we dit gaan verbeteren. Meten is weten. Dit gaat ons erg helpen in de toekomst!

Daarnaast denkt het team van Vimak goed met ons mee en leggen ze alles goed uit.

P.S. Ook is het een leuke tool voor tijdens de kwartaalquiz!”

Start kennismaking

Neem nu contact met ons op voor een kennismaking en ontdek hoe Vimak BI jouw bedrijf kan helpen groeien.

Jurriën Haast

Eigenaar & Data Scientist